Hayatımızda ki herşey bir ilk defayla başlar..

1 Temmuz 2016 Cuma

Hayatta İlk Defa Rusça Öğrenmek

hayatta ilk defa rusça öğrenmek

Hayatta ilk defa Rusça'yı 2014 yılında ücretsiz katıldığım bir kursta öğrendim. Rusça ile ilgili okul hayatım boyunca herhangi bir eğitim almamıştım. Kendi kendime araştırarak öğrenmeye de çalışmamıştım. Sadece merak ettiğim ve ikinci bir dil eğitimi almak amacıyla kursa katıldım.

Rusçanın yanından geçmeyen, Rusçanın 'r' sini bile bilmeyen biriydim.
Edinebileceğim bir bilgi ve yararlanabileceğim bir kaynak dahi yoktu.
Öğrenmeye çalışsam bile nasıl ve nereden başlayacağımı bilmiyordum.

Günümüzde iş hayatımıza başlamadan önce hemen herkesin karşılaştığı durumdur dil bilgisi. Genel olarak "ingilizce bilen" terimi iş ararken fazlasıyla karşımıza çıkmaktadır. Artık firmalar ve işverenler, iş alımlarında İngilizce bilen aramakta ve ayrıca ikinci bir dil bilip bilmediğini sormaktadırlar. Durum böyle olunca iş arayanlar, kendilerini mümkün olduğunca geliştirmeli ve geleceği için kendisine yatırım yapmalıdır. Unutmamalıyız ki insanın kendine yapacağı her yatırım kendi kariyeri ve geleceği için paha biçilemez bir değerdir.

Hayatta ilk defa Yeni bir alfabe ve yeni bir dil düşüncesiyle İstanbul Büyükşehir Belediyesinin düzenlediği İSMEK kurslarına katıldım. İSMEK'te her ne kadar değerli eğitimcilerin olduğunu bilsem de yine de bu eğtimin yeterli olmayacağını, kendim için sadece başlangıç olacağını biliyordum. Kursun bana bir şeyler katabileceğinden de pek emin değildim. Ancak İSMEK bu düşüncemi tam tersine çevirmiştir. Birşeyler öğrenebileceğimden pek emin olmadığım bu kursta yaklaşık 6 ay kadar bir eğitim aldım. Bu eğitimde Rusça alfabeyi, cümleler kurmayı, cümle çevirisi yapmayı, metin okumayı öğrendim.

Eğitimlere kesin öğrenme niyetiyle devamsızlık yapmayarak gittim. Kursa başladığımda 33 kişi olan sayı, kurs bitiminde 7 kişiye kadar düşmüştü. Her ne hikmetse öğrenme niyetli olan arkadaşlar kursu teker teker bırakıyordu. Hatta kurs başladığında Rusça konuşabilen biri dahi kursu bırakmıştı. Sevgili okuyucularım, bir şeyleri anlamaya çalışmak bize öğrenmeyi özendirir. öğrenmenin yarısı da merak etmektir. İşte tam da bu düşünceyle belki zorlanarak ancak sabrederek kursu sürdürdüm. Kursu sürdürmemde ayrıca Rusça hocasının da emeği vardır. Hiç bilmediğiniz ya da nefret ettiğiniz bir konuyu dahi sizlere usanmadan, bıkmadan anlatabilen biriydi. Onun sayesinde kendimi geliştirmek hiç zor olmadı.

Sevgili okuyucularım İSMEK her ne kadar iyi eğitim verse de kendimizi geliştirmek bize bağlıdır. Herşey kendimizde bitmektedir. Bu yüzdendir ki başlangıç eğitimi için İSMEK gayet iyi bir eğitim kurumudur.

Hayatta ilk defa Rusça öğrenmek iyi ki öğrenmişim dediğim bir duygudur.

author
Yazar Hakkında
Merhaba Ben Fatih Ün. Bilgisayar Programcısıyım. Teknoloji ve bilişimle uzun yıllardır beraberim. 2015 yılında Blogger'la tanıştım ve blog yazarlığına başladım. Aşırı araştırmacı biriyim. Öğrenmek için çok çabalarım. Genellikle Rock dinleyicisiyim..

0 yorum:

Yorum Gönder


hayatta ilk defa

Son Yazılar

Son Yorumlar

Banner

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Copyright © Hayatta Ilk Defa | Powered by Blogger