Hayatımızda ki herşey bir ilk defayla başlar..

27 Eylül 2015 Pazar

Hayatta İlk Defa Google ile Tanışmak

hayatta ilk defa google ile tanışmak

Hayatta ilk defa Google ile 1999 yılında internet cafe'de tanıştım. O yıllar ilkokula gidiyor ve temel bilgisayar eğitimi alıyordum, hocamız işlediğimiz dersler hakkında araştırma yapmamızı, araştırdıklarımızı yazıp getirmemizi istemişti. Google'la tanışmadan önce, tarihi eski büyük sözlüklerden araştırma yapıyor, not alıyordum. Ancak günümüz teknolojisinden epey geride olduğundan başka kaynaklar aramak zorundaydım. Ve hayatta ilk defa internet cafeye gittiğim gibi hayatta ilk defa internet cafe'de Google'a girerek araştırma yaptım..

Google 1998 yılında beta sürümden ilk sürümüne geçiş yapmıştır. Çok sade ve her an hazır haliyle yıllarca internetin vazgeçilmesi imkansız bir duruma gelmiştir. Hemen herkes yaşlı ya da genç Google'ın ne işe yaradığını bilir. Aklımıza o kadar iyi yer edinmiş ki unutmamak ya da bilememek neredeyse imkansızdır. Google sonraki yıllar devamlı kendini yenileyerek bilgiyi, resimleri, videoları, haritaları hatta haberleri dahi bulup öğrenme olasılığı tanımış bu özelliği ile hayatımızın bir parçası olmuştur. Google'ın en güzel özelliklerinden biri Kendimi Şanslı Hissediyorum'dur. Aradığımız kelimeyi yazdıktan sonra Bu butona bastığımızda Google'ın ilk sayfasında ilk sırada yer alan siteyi otomatik olarak açmamıza yarayan bir özelliktir. Bazen sayfalarca aramaktansa Google'a güvenmek bu olsa gerek.. :) Google beta sürümlerinden resimler..

Google'ın 1997 yılında ki ana sayfası..

google 1997

Google'ın 1998 yılındaki ana sayfası..

google 1998

Google'ın 1999 yılındaki ana sayfası..

google 1999

Peki Google yokken istediğimiz siteye nasıl girebiliyorduk ?

Google yokken bir siteye girebilmek için sitenin tam adresini (url adresini) girmemiz gerekiyordu. Sitenin url adresiyle sitelere ulaşabiliyor, bilgi alabiiliyorduk. Sitenin kesin adresini bilmeliydik, yanlış bir harf bile yazsak o sayfaya ulaşamayabiliyorduk.

google

Google, her geçen yıl sayfa sayısını arttırmış, daha fazla bilgiye ulaşmamızı sağlamıştır. Böylelikle sadece aramak istediğimiz kelimelerle, ulaşmak istediğimiz siteleri çok rahat bulmamıza yardım etmiştir. Hatta aradığımız kelimleri yanlış bile yazsak Google bizim için düzeltmekte daha sağlıklı sonuçlar almamızı sağlamaktadır. Günümüzde Google'ın Doodle'ları ile bile kendinden söz ettirmiştir. Doodle, özel günlere göre Google'ın yaptığı animasyonlar ve resimlerdir. Doodle sayesinde kullanıcıların o günün hangi özel gün olduğunu öğrenir.

Google ayrıca kitap bölümü de yapmıştır. Google Books sayfasından istediğiniz kitabı veya dergiyi okuyabilirsiniz.

google doodle

Google'ın bize uzun yıllar yardım edeceği de kesindir. Öyleyse Hayatta ilk defa Google ile tanışmak harika bir duygu olsa gerek..!

author
Yazar Hakkında
Merhaba Ben Fatih Ün. Bilgisayar Programcısıyım. Teknoloji ve bilişimle uzun yıllardır beraberim. 2015 yılında Blogger'la tanıştım ve blog yazarlığına başladım. Aşırı araştırmacı biriyim. Öğrenmek için çok çabalarım. Genellikle Rock dinleyicisiyim..

0 yorum:

Yorum Gönder


hayatta ilk defa

Son Yazılar

Son Yorumlar

Banner

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Copyright © Hayatta Ilk Defa | Powered by Blogger